torsdag 22 november 2012

Skissar på ett nytt koncept

När jag pluggade småföretagande och entreprenörskap ville jag starta en nätbutik med inredningsdetaljer och hudvårdsprodukter. En av mina lärare påpekade att det skulle bli en dyr historia att lagerhålla både inredning och skönhetsprodukter. Själva affärsidén och affärsplanen var nog också för spretig och saknade fokus.

Jag gillar butiker med ett blandat koncept om det finns en röd tråd och sortimentet känns genomtänkt, men det är inte rätt väg för mig. 
Under 2013 måste jag försöka hitta min egen unika nisch inom naturlig skönhet med produkter som har det lilla extra. Produkter med rätt konsistens, doft och känsla. Den typen av produkter som gör mig exalterad och inte bara ”nöjd”.  

Det där med att genomföra förändringar tar ofta längre tid än vad man tror men jag siktar på att lansera min nya shop i februari, håll tummarna för att allt går som det ska! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...