tisdag 23 april 2013

Mina favoriter från Stem Organics

Igår läste jag ett inlägg i bloggen Naturligt Snygg om internationella varumärken som säljs av svenska webshoppar, Stem Organics kom med som ett av Hannahs favoritmärken i denna kategori. Känns jättekul och jag tänkte passa på att skriva lite om mina favoriter från Stem.

Gentle Cleansing Milk, 125 ml

Min sambo gillar verkligen Gentle Cleansing Milk så vi delar alltid på en flaska, rätt praktiskt. Stem Organics produkter är unisex och har diskreta dofter som brukar gå hem hos både kvinnor och män. Ansiktsrengöringen doftar milt av mandarin/tangerin och har en skön konsistens, som en blandning mellan rengöringsmjölk och gel. Gentle Cleansing Milk rengör huden effektivt utan att torka ut och innehåller superingredienser som echinacea, kakadu plommon och granatäpple.

Smooth Skin Exfoliant, 125 ml
En prisvärd (dryg+stor flaska) peeling som är omtyckt av många skönhetsbloggare och kunder. Jag använder Smooth Skin Exfoliant ca 1 gång i veckan, huden känns len och betydligt jämnare efter användning.

Fresh Start Serum, 50 ml
Ett härligt serum som doftar svagt av vanilj och citrus. Fresh Start Serum innehåller kraftfulla antioxidanter och kan användas morgon och kväll. Efter serumet brukar jag följa upp med Exquisite Face Fluid under vår/sommar och Hydrating Face Fluid på vintern då min hud är extra torr. Serumet är den produkt från Stem som innehåller mest C-vitamin. 

  

2 kommentarer:

  1. Har aldrig tidigare hört talas om dessa men man kanske måste prova :) Det finns så mycket man vill prova. Är ju nybörjare så jag har inte kommit så långt. Toppen att den är unisex.

    SvaraRadera
  2. Det är inte så lätt att hålla reda på alla märken, det kommer ju så många nya hela tiden.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...