tisdag 10 maj 2016

Beautiss - Sverigelansering av effektiv ekodeodorant (EcoCert)


Jag och många av mina kunder gillar deodorantkrämer som innehåller bikarbonat (effektivt mot dålig lukt) men vissa upplever att huden blir irriterad, därför har jag letat upp ett bra alternativ. Beautiss ekologiska deodorantstick innehåller magnesium som också har visat sig vara effektivt mot svettlukt. Deodoranterna är 100% naturliga och tillverkas för hand i Frankrike, de innehåller 56% ekologiska ingredienser och är EcoCert certifierade.  

Beautiss deostick innehåller endast 7 ingredienser, varav 1 eterisk olja (palmarosagräs). Deodorantsticket är ganska hårt/fast i konsistensen vilket gör det drygt men lite svårare att stryka ut. Jag brukar hålla sticket mot huden under armarna en stund innan jag stryker ut det, hudens värme gör sticket mjukare och sedan är det lättare att applicera deon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...